FINANCIEEL INTERIM MANAGEMENT
Uitstekend opgeleide managers
OFM beschikt over uitstekend opgeleide financieel interim managers die tot op directieniveau binnen uw bedrijf of instelling ingezet kunnen worden. Als accurate, tijdelijke vervanger van uw eigen controller, financieel manager, financieel directeur of CFO. Als betrouwbare ondersteuning bij ondercapaciteit. Maar vooral ook als deskundig toegevoegd manager die u bij complexe problemen met raad en daad kan bijstaan. En hoewel onze mensen over het algemeen slechts tijdelijk worden ingeschakeld, draaien zij voor de volle honderd procent mee in uw organisatie. Uiteraard zijn zij daarbij gehouden aan strikte geheimhouding.
Kies voor een financieel interim manager van OFM!
Financieel-economisch en administratief management vraagt om veel ervaring en actuele kennis van zaken. Soms kunt u als ondernemer opeens voor situaties komen te staan waarin die know-how niet voldoende voorhanden is. Op zo'n moment biedt OFM op professionele wijze uitkomst. OFM biedt u een breed en flexibel dienstenpakket op financieel-economisch en administratief gebied waar u op ieder gewenst moment gebruik van kunt maken. Effectieve toegevoegde waarde door betrouwbare financiële specialisten met jarenlange ervaring in de profit- en non-profit sector.
Ondersteuning zoals u wenst
Optimale flexibiliteit staat voorop bij OFM. In de beschikbare diensten, maar ook in de spreiding van de uren en de duur van het contract. Voor elk probleem op financieel-economisch of organisatie gebied is direct hulp op maat beschikbaar. Fulltime of parttime? Voor een korte, lange of onbepaalde periode? U kunt het precies regelen zoals het u het beste past.
Zeer breed inzetbaar
Door meer dan 35 jaar ervaring in verschillende branches heeft OFM ook voor uw probleem een snelle en pasklare oplossing. De OFM financieel interim managers en consultants kunnen door hun specialistische kennis en vaardigheden effectief ingezet worden in allerlei situaties waarin u 'de cijfers zelf even niet op een rij krijgt'.
Enkele voorbeelden van mogelijke werkzaamheden:
Enkele voorbeelden van mogelijke werkzaamheden:
- het samenvoegen van verschillende administratieve systemen na een fusie
- het adequaat uitvoeren van (delen van) een reorganisatieproces
- begeleiding en scholing van uw personeel bij het invoeren van een nieuw automatiseringssysteem
- het analyseren van uw bedrijfsresultaten
- het opzetten van een budgetteringssystemen
- Implementatie kostenreductieprogramma
- het opzetten en invoeren van een nieuw business intelligence systeem – zoals bijvoorbeeld Balance Score Card
- bij Corperate Recovery en Turnaround
- bij strategische heroriëntaties
- bij het herinrichten van bedrijfsprocessen
- bij het opzetten en inrichten van de planning & control
- bij het ontwikkelen en invoeren van kritische prestatie indicatoren
- bij het invoeren van IFRS, code tabaksblad of Sarbanes Oxley
- Bij de opzet en het inrichten van kostencalculatie systemen zoals activity based costing
- Bij het verduurzamen van uw bedrijfsvoering